Μουσικοκινιτική αγωγή

Μουσικοκινιτική αγωγή

  • Το Τμήμα Μουσικοκινητικής Αγωγής αποτελεί μια ολοκληρωμένη βιωματική και μαθησιακή εισαγωγή στην εκπαίδευση της τέχνης της μουσικής.
  • Τα παιδιά μπορούν να κατανοήσουν και να απολαύσουν τη μουσική, έχοντας ως εργαλεία μια γκάμα καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων, οι οποίες βασίζονται στο συνδυασμό της Μουσικής, της Κίνησης και του Λόγου.
  • Επικοινωνήστε μαζί μας για να κλείσουμε ραντεβού για να δείτε τις εγκαταστάσεις μας, τους καθηγητές μας και τον τρόπο λειτουργίας μας.


Ο συνδυασμός των συστημάτων Dalcroze, Orff και Kodaly στοχεύει στην ευαισθητοποίηση των αισθήσεων των παιδιών και στην ενίσχυση της συναισθηματικής νοημοσύνης, στην καλλιέργεια της συνεργασίας, στην ανάπτυξη της δημιουργικής φαντασίας, του μουσικού αισθητηρίου και της σωματικής κίνησης, καθώς και στην πρωτοτυπία της σκέψης. Τα παιδιά μπορούν να κατανοήσουν και να απολαύσουν τη μουσική, έχοντας ως εργαλεία μια γκάμα καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων, οι οποίες βασίζονται στο συνδυασμό της Μουσικής, της Κίνησης και του Λόγου. Με αυτό τον τρόπο αποκομίζουν ψυχικά και πνευματικά εφόδια, τα οποία θα τους συνοδεύουν σε όλη τους τη ζωή.

Το Τμήμα Μουσικοκινητικής Αγωγής αποτελεί μια ολοκληρωμένη βιωματική και μαθησιακή εισαγωγή στην εκπαίδευση της τέχνης της μουσικής. Κατα την διάρκεια της χρονιάς επικεντρωνόμαστε στους εξής άξονες:

1. Νότες και ρυθμός. Ξεκινάμε με την εισαγωγή στο πεντάγραμμο, τις χρωματιστές νότες και τα ρυθμικά μοτίβα και τελειώνουμε με τα πρώτα τραγούδια κα σολφέζ που συνθέτουμε και τραγουδάμε όλοι μαζί στην τάξη.
2. Ιδιότητες του ήχου. Κάθε ηχόχρωμα που δημιουργούμε, κάθε αυξομείωση της έντασης και της διάρκειας του ήχου που φτιάχνουμε στην τάξη, μετουσιώνεται σε εργαλείο δημιουργικότητας, φαντασίας, αισθητικής και μουσικής έκφρασης από τα παιδιά.
3. Μουσικές περιπέτειες και γνωριμία με τους μεγάλους Συνθέτες. Αυτούσια έργα κλασσικής μουσικής ζωντανεύουν μέσα στην τάξη. Οι ιστορίες τους γίνονται δικές μας μουσικές περιπέτειες, γεμάτες δράση και περιπέτεια. Ο Μότσαρτ, ο Μπετόβεν και άλλοι μεγάλοι συνθέτες μοιράζονται μαζί μας την έμπνευση, το πάθος και την μεγαλοφυία της μουσικής τους, ενώνοντας έτσι το τότε με το σήμερα, σε μια άρρηκτη μουσική σχέση ζωής με τα παιδιά.
4. Οργανογνωσία και κατασκευές μουσικών οργάνων. Τα διάφορα μουσικά όργανα από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα. Πώς οι άνθρωποι έπαιζαν μουσική παλιά και ποια ανάγκη τους ωθούσε στην μουσική; Πώς φτάσαμε στην συμφωνική ορχήστρα του σήμερα; Με οδηγό μας αυτά και άλλα ερωτήματα, εξερευνούμε την ιστορία και την εξέλιξη των οργάνων. Μαθαίνουμε όλες τις οικογένειες των μουσικών οργάνων και από ποια όργανα αποτελούνται, βλέπουμε ζωντανά και παίζουμε όλοι στην τάξη ένα προς ένα όλα τα όργανα που διδάσκονται στο ωδείο μας. Έτσι ανακαλύπτουμε βιωματικά την αληθινή, αίσθηση και εικόνα τους!
5. Έθνικ και Παραδοσιακή μουσική. Γνωριμία με την έθνικ και την παραδοσιακή μουσική μέσα από έναν μουσικό «γύρο του κόσμου».

Κατ’ αυτόν τον τρόπο, γίνεται η επιλογή για το ποιό μουσικό όργανο θέλει το κάθε παιδί να γνωρίσει και να διδαχθεί, δημιουργώντας μια σχέση ζωής με την τέχνη της μουσικής.

Με τα μαθήματα Μουσικοκινητικής Αγωγής τα παιδιά ανακαλύπτουν τον Μαγικό Κόσμο της Μουσικής μέσα από:
– Δημιουργικές καλλιτεχνικές δραστηριότητες.
– Ειδικά διαμορφωμένα μουσικοθεατρικά παιχνίδια και αυτοσχέδιες μουσικές κατασκευές.
– Ενεργητική ακρόαση της μουσικής και τον συνδυασμό μουσικής, κίνησης και τραγουδιού.


ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ

Το εκπαιδευτικό δυναμικό του Ωδείου Δημιουργία Π.Κοντοέ είναι ένα πολύ σημαντικό κεφάλαιο της εκπαιδευτικής μας δύναμης είναι επιλεγμένο με τα αυστηρότερα κριτήρια ήθους, γνώσης, καλλιτεχνικής αξίας, εκπαιδευτικής εμπειρίας και μεταδοτικής ικανότητας, με συνεχή σημαντική παρουσία στα καλλιτεχνικά δρώμενα της χώρας μας, αλλά και του εξωτερικού.